DR.AZFARAH


td aku sempat ber 'BW' kt blog  KAK AMY SHIFA  kak amy ni nurse baru...mesti best giler an jd salah satu organisasi dlm klinik/hospital kan?almaklumlah,,,cita2 aku kan nk jd sorg doktor..tak saba2 nk dpt title 

DR.AZFARAH 

satu ari nanti..cewwah...umo baru 16 taon da jauh berangan!tapi aku tak ase ni satu angan2,tp ia satu
matlamat yg akan aku kejar sampai aku dpat satu ari nanti,,yeahhh...!!!hehe...kak amy kongsi kt blog dye sal departmen2 kt sebuah hospital supaya nnti takde lah kite tersesat kan?and aku suke giler bace sal bende2 tu walaupun maklumat tak banyak n simple...meh tengok ramai2,nanti takde lah korg tersesat kt dlm sebuah hospital yg gedabak besarnye kan?






surgical~ward utk patient yg kena operation
medical~ward utk patient yg ada penyakit medical macam darah tinggi,kencing manis,demam

peadetrics~ward kanak-kanak
orthopedic~ward patah2.yg ada kena mengena dengan tulang la.huhu
maternity~tempat orang beranak,mengandung.kalau nak melawat orang beranak cari this ward ye.selalu pesakit kat ward ni pakai baju pink.comel :p

cardiology~ward utk patient yg ada heart problem
gynaecology~ward utk patient sakit puannt&emergency)~selalunya untuk yg masuk untuk kes2 kecemasan.kena tembak ke,accident ke,jatuh bangunan ke.
out patient department(unit pesakit luar)~ni untuk mereka2 yg pergi nak dapatkan rawatan untuk penyakit ringan macam demam,selsema.

farmacy~tempat ambik ubat 
unit hasil~tempat bayar bil
diagnostic&imaging~x-ray

DAH HABIS BACA?TAKNAK KOMEN KE?

0 ADMIRE HANTAR SURAT:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...